- Akademisyenlerimizden Dr. Öğr. Üyesi Serap Öründü, TRT HABER'de Nem Tutucu Paketler Hakkında Kamuoyunu Bilgilendirdi
- Yüksekokulumuz Öğrencileri Mezuniyet Heyecanı Yaşadı
- Yüksekokulumuz Birincisine Takdir Belgesi Verildi
- Gıda Teknolojisi Programı Mezun-Öğrenci Buluşması Gerçekleştirdi
- Yüksekokulumuzdan TÜBİTAK Başarısı
- Yüksekokulumuzda ''Tıbbi Bitkilerin Anatomik Yansımaları'' Başlıklı Etkinlik Gerçekleştirildi
- Yüksekokulumuz Öğrencilerine ''Psikolojik Dayanıklılık'' Konulu Eğitim Verildi
- Ordu Kültür ve Sanat Merkezinde Yüksekokulumuzun Tanıtımı Gerçekleştirildi
Yüksekokulumuz Öğrencileri Mezuniyet Heyecanı Yaşadı

Yüksekokulumuz mezunları; Üniversitemizin tüm akademik birimleriyle birlikte Cumhuriyet Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen Ordu Üniversitesi Mezuniyet Töreninde kep attı.
Cumhuriyet Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen mezuniyet törenine Ordu Valisi Muammer Erol, Ordu Büyükşehir Belediyesi Başkan V. Aşkın Baş, Ordu Cumhuriyet Başsavcısı Hasan Uçak, Ordu Adalet Komisyonu Başkanı Eyüphan Kılıç, Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Orhan Baş, Ordu Barosu Başkanı Av. Birsen Uçar, Ordu İl Emniyet Müdürü Ahmet Acar, Ulubey Belediye Başkanı İsa Türkcan, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Alparslan İnce, Prof. Dr. Derya Bostancı, Prof. Dr. Hakan Timur, Yüksekokulumuz Müdürü Doç. Dr. Anıl Kaan Uçar, Üniversitemizin diğer yöneticileri ile kamu kurum ve kuruluş temsilcileri, akademik ve idari personel ile öğrenciler ve aileleri katıldı.
Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Orhan Baş gerçekleştirdiği konuşmasında, üniversite eğitiminin yalnızca mesleki bilgi kazandırma süreci olmadığını, aynı zamanda öğrencilerin düşünme, sorgulama, araştırma ve toplumsal sorumluluk bilinci geliştirdikleri önemli bir dönem olduğunu belirtti. Mezunların aldıkları diplomanın akademik başarının yanı sıra emek, sabır, disiplin ve kararlılığın da bir göstergesi olduğunu ifade eden Rektör Baş, Ordu Üniversitesi olarak öğrencileri yalnızca mesleki yeterliliklerle değil, aynı zamanda milli ve manevi değerlerine bağlı, evrensel düşünebilen, bilimi rehber edinen ve insanlığa fayda üretmeyi hedefleyen bireyler olarak yetiştirmeyi amaçladıklarını vurguladı.
Bilgi ve teknolojide yaşanan hızlı dönüşüme dikkat çeken Rektör Baş, “Yapay zekadan dijital dönüşüme, iklim krizlerinden küresel ekonomik rekabete kadar dünya hızla değiştiği bir dönemde yaşıyoruz. Artık başarı sadece bir diploma almak değildir. Değişime uyum sağlayabilmek, yaşam boyu öğrenmeyi sürdürebilmek ve yeni şeyler üretebilmekle mümkündür. Sizlerden beklentimiz bilimsel düşünebilen, çözüm üretebilen, girişimci ruh taşıyan ve insan merkezli bir anlayışla hareket eden bireyler olmanızdır. Ülkemizin geleceği bilimde teknolojide, sanatta, sağlıkta, tarımda, eğitimde ve tüm alanlarda yetişmiş nitelikli insan gücüyle daha iyi olacaktır.” diye konuştu.
Ordu Üniversitesinin eğitim kalitesini yükseltme, bilimsel araştırmaları geliştirme ve öğrencilerini çağın gerekliliklerine uygun şekilde yetiştirme hedefi doğrultusunda çalışmaların sürdürüldüğünü ifade eden Rektör Baş, Ordu Üniversitesinin akademik birikimi, araştırma faaliyetleri, ulusal ve uluslararası iş birlikleri, sosyal ve kültürel çalışmalarıyla her geçen yıl daha güçlü bir konuma ulaştığını belirtti.
Mezunlara dürüstlük, adalet ve insan sevgisinden ayrılmamaları tavsiyesinde bulunan Rektör Baş, “Başarıya giden yolda en büyük sermayeniz çalışkanlığınız ve karakteriniz olacaktır. Karşılaşacağınız güçlükler karşısında umudunuzu kaybetmeyin ve öğrenmeye devam edin.” ifadelerini kullandı. Konuşmasında öğrenci velilerine, akademik ve idari personele de teşekkür eden Rektör Baş, 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı mezunlarını tebrik ederek kendilerine sağlık, başarı ve mutluluk dileklerini iletti.
Ordu Büyükşehir Belediyesi Başkan V. Aşkın Baş, Ordu Üniversitesinin kuruluş sürecine değindi. Yaklaşık 20 yıl önce üniversitenin kuruluşu için çalışan ekipte yer aldığını hatırlatan Baş, bugün 20 bin öğrenci kapasitesine ulaşan bir eğitim yuvası görmekten kıvanç duyduğunu belirtti. Ordu'nun artık bir kültür ve sanat şehrinin yanı sıra bir "eğitim şehri" haline geldiğini söyleyen Baş, 3 bin gencin mezuniyetinin şehir sosyolojisine de büyük katkı sunduğunu ifade etti.
Açılış konuşmalarının ardından okullarını derece ile bitiren öğrencilere plaket takdim edildi. Bu kapsamda Yüksekokulumuz birincisi Rümeysa Aybastı’ya da birincilik plaketi Ordu İl Emniyet Müdürü Ahmet Acar tarafından takdim edildi.
Yüksekokulumuz Müdürü, Gazetecilik ve Habercilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Anıl Kaan Uçar, Yüksekokulumuz Müdür Yardımcıları Veterinerlik Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Kalbiye Konanç ve Dr. Öğr. Üyesi İlkay Uğur, Finans-Bankacılık ve Sigortacılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Nalan Sabır Taştan, Muhasebe ve Vergi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Fatih Ahmet Aslan, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Serkan Güney, Gıda İşleme Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Hilal Tozlu Çelik, Yüksekokulumuz akademisyenleri Dr. Öğr. Üyesi Gülşah Aydın, Dr. Öğr. Üyesi Şükran Öztürk, Dr. Öğr. Üyesi Serap Öründü, Öğr. Gör. Dr. Serkan Demirtaş, Öğr. Gör. Dr. Metehan Eser Kahveci, Öğr. Gör. Yasin Duvan, Öğr. Gör. Mesut Temel ve Öğr. Gör. Levent Aydın tarafından mezun öğrencilerimize anı belgelerinin verilmesiyle devam eden tören, geleneksel kep atma seremonisi ile sona erdi.










